10 tips om tevreden klanten te creeën in de horeca

10 tips om tevreden klanten te creeën in de horeca

Tevreden klanten creëren kun je op diverse manieren doen. De Hygiëne Expert geloofd en is ervan overtuigd dat restaurants en andere horeca ondernemingen veel kansen hebben om klanten naar hun zaak te trekken. Ik wil u graag helpen om meer omzet te behalen en betere klanten te krijgen.

De Hygiëne Expert heeft zo zijn eigen opvattingen over hoe je meer omzet kunt halen en vast houden. Hygiëne, en dat zal u niet verbazen is daarvan de belangrijkste tool. Een fris en fruitige horeca onderneming zal meer klanten trekken dan één die dat niet is. Klanten zullen veel eerder terug komen naar een schone hygiënische zaak dan één die dat niet is.

Bent u dat met mij eens ?

De Hygiëne Expert gaat verder en wil graag haar steentje bijdragen aan uw omzet en klantenbinding. Zelf heb ik jarenlang een vleeswarenproductiebedrijf en een slagerij gehad. Uit ervaring weet ik dus hoe ik klanten tevreden kan maken, houden en zorgen dat ze terug blijven komen. Leuk is dat ze ook reclame voor je onderneming gaan maken.

Lijkt u dat ook niet erg leuk ?

tevreden klanten horeca

10 tips om tevreden klanten te creëren in de horeca.

  1. Gemiste telefoon oproepen direct na bellen.
    Heeft een klant u geprobeerd te bellen en was u niet aanwezig, zorg er dan voor dat die klant  zo spoedig mogelijk wordt terug gebeld. Je creëert vertrouwen loyaliteit. De klant zal het zeer op prijs stellen en vindt het fijn dat u deze actie heeft ondernomen. Er wordt een reservering gedaan, de klant heeft een vraag of opmerking. U volgt dat op en de klant wordt vrolijk. U heeft punten gescoord.
  2. Geef uw klant attentie.
    Geef uw klant attentie door een verjaardagskaart te sturen. Geef uw klant attentie met een kerst- of nieuwjaarskaart. Creëer 2 extra contactpunten per jaar. Ook hiermee kweekt u loyaliteit en betrokkenheid. Schrijf er een persoonlijke boodschap op. Ik weet zeker dat uw klant het waardeert. Er wordt over gesproken en u heeft weer punten gescoord.
  3. Bouw een relatie op met uw klanten.
    Relaties zijn erg belangrijk in het zakenleven. Een goede relatie is de beste vorm van klantenbinding. Heeft u een goede relatie met uw klanten dan mag u hen ook vragen om aanbevelingen. Ze helpen u graag en maken graag mond tot mond reclame. Het hebben van een goede relatie met je klanten verstevigd de loyaliteit.
  4. Wat is belangrijk voor je klant ?
    Weet wat je klanten willen en vraag er ook naar bij hen. Ze ervaren het als interesse in hen. Je wilt hen tenslotte tevreden stellen en een fijne tijd bij u bezorgen. Weet wat ze willen en geef ze dat. Voor een klant is het niet belangrijk wat je ze verkoopt of verstrekt. Ze vinden het belangrijk dat ze een plezierige tijd en een fijne ervaring hebben.
  5. Spreek de taal van je klant.
    Als je dieper gaat graven in wie uw klanten zijn en wat ze willen, dan krijg je meer inzicht in hun taal. Spreek elke klant aan met voor hen specifieke woorden en dus hun taal. Ze zullen dat enorm waarderen. Praat met hen waarover ze graag praten. Stel je flexibel op en pas je direct aan je klant aan. Heb je een match met je klant dan wordt communiceren veel gemakkelijker.
  6. Doe meer dan ergens anders.
    Het zijn de kleine dingen die blijven hangen bij de klant. Geef ze hun jas aan, wees aardig en alert. Bedank ze en zeg tot ziens. Dit lijken hele gewone dingen, maar ik hoor ze lang niet overal.
  7. Luister naar je klanten.
    Luisteren is voor sommige lastig. Luisteren naar je klanten is echter heel belangrijk. Met luisteren creëer je betrokkenheid en aandacht. Mensen vinden het fijn als er naar hen geluisterd wordt.
  8. Toon interesse.
    Door interesse te tonen in je klant verstevigd dat de relatie en de loyaliteit. Met interesse bouw je oprechte relatie op. Interesse geeft de klant het gevoel dat je aandacht aan hen besteed. Zorg dat het gemeende interesse is.
  9. Geef ze meer dan ze verwachten.
    Geef ze meer dan ze verwachten. Vraag of je ze nog ergens mee kunt helpen. Wellicht kunt u ze in verbinding brengen met een andere relatie waarna ze op zoek zijn. Je weet maar nooit. Geef ze een kleine attentie als ze jarig zijn of geef ze een kortingsbon als ze met andere mensen komen.
  10. Verdien vertrouwen.
    Vertrouwen moet je verdienen. Hoe kun je het vertrouwen van je klanten verdienen. Waarom zou je het vertrouwen moeten  krijgen van je klant ? Om de simpele rede dat vertrouwen alles heeft te maken met klantenbinding.

Vertrouwen krijg je door het je klanten te geven. Hoe kun je in de horeca klanten het volste vertrouwen geven ? Heeft u er wel eens aan gedacht om ze even in uw keuken te laten kijken. Laat ze zien hoe schoon u werkt, en laat ze zien dat u regelmatig een hygiëne APK laat doen. Vertel ze hoe milieuvriendelijk en hoe duurzaam u onderneemt.

Ik geloof en ben ervan overtuigd dat er geen betere klantenbinding en mond tot mond reclame gecreëerd kan worden als u dat zou doen. Onderscheidt u door het anders te doen dan andere. Deze kwaliteit zal u onderscheiden van de rest.

Wilt u weten hoe De Hygiëne Expert u kan helpen, of wilt u een vrijblijvende gratis hygiëne check ? Nodig mij dan uit voor een vrijblijvend informatief gesprek.

contact de hygiene expert

Was dit artikel waardevol voor u of wilt u hier nog iets aan toevoegen ? Schrijf het dan hier onder in het commentaarveld.


social position

Share this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Pin It on Pinterest

Share This