Hygiëne als klantenbinder verhoogt omzet horeca ondernemer

hygiene verhoogd omzet

Hygiëne als klantenbinder verhoogt omzet horeca ondernemer

Hygiëne als klantenbinder verhoogd omzet horeca ondernemer. De Hygiëne Expert geloofd daar echt in, en uit onderzoek blijkt het ook zo te zijn.  Bezuinigen op hygiëne, wat de laatste jaren veel is gedaan, is de slechtste bezuiniging die u kunt doorvoeren als horeca ondernemer.

Gasten en bezoekers letten absoluut op de hygiëne binnen en buiten uw bedrijf. Ga uzelf nu eens na. Waar gaat uzelf een herhalingsbezoek doen ? In een horeca bedrijf waar de hygiëne op en top is, of bij een horeca bedrijf waar de hygiëne minder is ? Ik ben ervan overtuigd dat de keuze niet moeilijk is. In de praktijk wordt die keuze ook werkelijk gemaakt.

De Hygiëne Expert is ervan overtuigd en geloogd echt in het feit dat hygiëne een klantenbinder is en dus uw omzet verhoogd.

Waarom is heel vaak de hygiëne beneden peil

Ik kan me bij het waarom, als hygiëne expert geen voorstelling  maken. Hygiëne is namelijk geen hogere wiskunde en iedereen kan het. Ik ben ervan overtuigd dat het te maken heeft met het inwerken en opvoeden van medewerkers. Een niet te vergeten aspect is de huidige bedrijfscultuur.

Nieuwe medewerkers wordt geleerd hoe ze moeten bedienen, en zelfs daar short het nog vaak aan. Ze gaan direct aan de slag en essentiële zaken zoals hygiëne wordt ze niet bijgebracht. Door bedrijfsblindheid ziet in veel gevallen de eigenaar en de leiding de achteruitgang van de algehele hygiëne ook niet meer. Langzaam maar zeker gaat de hygiëne naar een lager niveau.

Wat vinden gasten en bezoekers belangrijk

Vraag eens aan uw gasten middels een korte enquête wat uw gasten belangrijk vinden. Klantbeleving is waar het tegenwoordig om draait. Een vies toilet geeft ook een klantbeleving. Is dat de klantbeleving die u wilt hebben ? Ik denk het van niet, want die klant/gast komt niet meer terug. Uit onderzoek blijkt dat gasten terug komen naar horeca bedrijven waar het hygiënisch is.

Wat is hygiëne

Hygiëne is een klantenbinder en een omzetmaker als er goed mee omgegaan wordt.  Hygiëne is een zeer breed begrip waarvan een groot deel in het zicht van uw gasten plaats vindt. Des te meer openheid u daarin geeft, en des te meer u hygiëne uitstraalt, des te meer klanten krijgt u, en des te meer brengen er een herhalingsbezoek. De Hygiëne Expert is daar heilig van overtuigd en middels onderzoeken blijkt het ook zo te zijn.

De Hygiëne Expert begeleidt bedrijven met het optimaliseren van hygiëne op een praktische manier waarbij bewustwording en samenwerking cruciaal zijn.

Lees ook eens :

Hoe stapsgewijs schoon te maken in horeca keuken deel 1, deel 2deel 3

Altijd code GROEN en op goede voet met de NVWA

Hygiëne levert geld op

Waarom juist geen contract voor ongediertebestrijding

Schoonmaken een lust of een last

social position

Share this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Pin It on Pinterest

Share This