Hygiëne stimuleert omzet horeca

Hygiëne stimuleert omzet horeca

Hygiëne stimuleert omzet horeca.  Als uw hygiëne goed is verzorgd dan komt 88.5 % van uw bezoekers eerder terug. Dat je omzet dus gestimuleerd wordt door hygiëne staat als een paal boven water. 80% van bezoekers willen alleen geld besteden op locaties die echt schoon zijn.

In dit onderzoek zijn 500 mensen geënquêteerd en bijna de helft zegt niet meer terug te komen als de hygiëne niet op orde is en te wensen overlaat. Winstgevendheid is dus direct te relateren aan hygiëne. Faciliteiten voor handen wassen en drogen zijn voor mensen zeer belangrijke factoren om naar uw horecagelegenheid terug te komen.

Persoonlijke hygiëne van uw medewerkers is ook uitermate belangrijk. Zien ze er verzorgd uit en dragen bedrijfskleding of hebben ze aan, wat ze ook in hun vrije tijd dragen.

Hygiëne is een vrij breed begrip en kun nooit door één persoon worden gewaarborgd.

schone toilet stimuleert omzet

Een goede algehele hygiëne is volgens mij afhankelijk van :

  • Communicatie
  • Betrokkenheid medewerkers
  • Samenwerking
  • Controlelijsten
  • Schoonmaakplan
  • Goede instructies
  • Periodieke controles

Communicatie tussen bedrijfsleiding en medewerkers is van cruciaal belang voor een optimale hygiëne. Communiceer met uw medewerkers dat hygiëne belangrijk is en dat er ook hun boterham mee verdient wordt.

De Betrokkenheid medewerkers van uw medewerkers neem toe door een goede en duidelijke communicatie. Ze weten waar ze mee bezig zijn en waar ze op moeten letten. Stel duidelijke regels voor uw hygiëne beleid.

Hygiëne is niet iets wat één persoon in zijn eentje kan waarborgen. Alle medewerkers zijn verantwoordelijk voor een goede algehele hygiëne. Het gaat niet alleen om de keuken, maar om het hele bedrijf. Hygiëne dient 14 uur per dag optimaal te zijn en kan dat kan alleen als en een goede samenwerking is.

Het werken met controlelijsten is mijn inziens een noodzaak. Controlelijsten zijn een zeer handig hulpmiddel om onhygiënische toestanden snel te ontdekken en men weet ook direct wie er verantwoordelijk voor is. Controlelijsten geven ook aan hoe vaak iets gedaan of gereinigd is.

Met een goed schoonmaakplan wordt de frequentie aangegeven van alles wat schoon gemaakt moet worden. Sommige dingen elke dag, en andere één keer in de week of in de maand.

Goede schoonmaakinstructies zijn heel belangrijk. Zeker voor oproepkrachten die nog nooit hebben schoon gemaakt. Je kunt nu eenmaal niet iemand zonder instructies schoon laten maken. De manier van werken, de volgorden en welk reinigingsmiddelen er gebruik moeten worden is niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Bijkomend aspect hier is de hoeveelheid van de te gebruiken reinigingsmiddelen.

Periodieke controles zijn nodig om bedrijfsblindheid te voorkomen. Alles wordt gewoon en je went zelf heel snel aan bepaalde dingen en situaties. Laat u nooit een ander naar uw hygiëne kijken, dan kan het zomaar zijn dat de kwaliteit, misschien langzaam, maar toch achteruit gaat. Dat is natuurlijk niet wat u wilt.

De Hygiëne Expert kan u helpen als het over een optimale hygiëne gaat. Of het nu periodieke keuringen zijn of u maakt gebruik van mijn Hygiëne Optimaal Plan. De Hygiëne Expert kan u helpen en u krijgt overal rapportage van waar u écht iets mee kunt.

Ik geloof en ben ervan overtuigd dat hygiëne uw omzet echt stimuleert. Maak van hygiëne uw visitekaartje en uw klantenmagneet. De Hygiëne Expert heeft daar zo zijn eigen ideeën over.

Hygiëne als klantenbinder verhoogd omzet horeca ondernemer

Wilt u weten welke ? Nodig mij dan uit voor een geheel vrijblijvend informatief bezoek.

contact de hygiene expert

Hygiëne Optimaal :

  1. meer omzet
  2. betere klantenbinding
  3. mond tot mond reclame
  4. vertrouwen
  5. aanbevelingen
  6. prettiger werken
  7. gemotiveerde medewerkers
  8. marketing tool
  9. imago
  10. voedselveiligheid
social position

Share this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Pin It on Pinterest

Share This