44 slimme ideeën voor thuiskantoororganisatie

Steeds meer mensen moeten thuiswerken. Werken in een rommelig, rommelig thuiskantoor kan frustrerend zijn en een negatieve invloed hebben op uw productiviteit. Het is bewezen dat rommel verhoogde stressniveaus veroorzaakt. Dit in combinatie met de frustratie van het niet kunnen vinden van inkt voor uw printer of het document dat u nodig hebt, in de puinhoop, kan een tol eisen van uw productiviteit en algemeen mentaal welzijn.

De kunst is om je thuiskantoor op te ruimen en te organiseren op een manier die voor jou werkt. Daarom delen we vandaag enkele ideeën voor thuiskantoororganisatie om u te helpen uw thuiskantoor op te ruimen en te organiseren, zodat u wat werk gedaan kunt krijgen.

Inhoudsopgave
  • Desk Ideeën
  • Bureau accessoires
  • Commandocentra
  • Organisatie van thuiskantoorapparatuur
  • Rekken voor thuiskantoor
  • Ideeën voor thuiskantooropslag

Desk Ideeën

Elk thuiskantoor heeft een bureau nodig. Soms passen traditionele bureaus echter niet goed in de ruimte die u beschikbaar hebt in uw thuiskantoor, dus hier zijn enkele geweldige tips voor het toevoegen van een bureau aan uw thuiskantoor dat in zowel grote als kleine ruimtes werkt.

Hoek bureau

Elk kantoor heeft wat ongebruikte ruimte in de hoek. U kunt deze ruimte gebruiken om een hoekbureau in te voegen dat is gebouwd om in het gebied te passen. Het schuift in de hoek, geeft je voldoende ruimte om te werken en je hebt zelfs ruimte voor een lamp direct boven je werkgebied.

Hoekbureau voor wandmontage

In plaats van een traditioneel bureau, gebruik je een hoekbureau aan de muur in je kantoor. Een hoekbureau aan de muur is als een plank aan de muur bevestigd, het bevat opbergruimte voor pennen, potloden en papier.

Het bureau gebruikt niet zoveel ruimte als een traditioneel bureau, maar geeft je genoeg ruimte voor een computer en een glas water. Het is perfect wanneer u een thuiskantoor in een kleine kamer probeert te plaatsen.

L-vormig hoekbureau

Gebruik een L-vormig hoekbureau in uw thuiskantoor. Het bureau geeft u voldoende ruimte om te werken terwijl u de hoekruimte gebruikt die anders verloren zou gaan. Een deel van het bureau kan worden gebruikt voor uw computer, terwijl het andere gedeelte van het bureau kan worden gereserveerd voor papierwerk.

DIY Home Office Bureau

Bouw zelf een groot bureau aan huis dat perfect is voor de ruimte die je beschikbaar hebt. Dit eenvoudige bureau is gemaakt met behulp van twee archiefkasten en een stevige houten plank. Het maakt een groot bureau met veel ruimte voor één persoon, of het kan worden gebruikt als een bureau voor twee personen, afhankelijk van uw behoeften (1).

Bureau aan de muur

Installeer een aan de muur gemonteerd bureau dat optilt en verandert in een kast aan de muur. Als je een kleine ruimte hebt, is dit de perfecte oplossing. Je kunt het bureau naar beneden trekken en alles wat je nodig hebt klaar hebben om te werken.

Als je klaar bent, kun je het bureau terugzetten en genieten van de extra leefruimte.

DIY Zwevend Bureau

Je kunt zelf een zwevend bureau langs één muur bouwen. Het is in wezen een stevige plank aan de muur die je een plek geeft om te werken. Het is anders dan het aan de muur gemonteerde bureau omdat het geen kubusvormige gaten bevat voor opslagruimte.

Het voordeel is dat je het kunt aanpassen aan de ruimte die je hebt (2).

Bureau accessoires

Heeft u opslagruimte voor uw kantoorbenodigdheden? Zo niet, dan heb je deze geweldige hacks nodig om te voorkomen dat je bureau rommelig wordt op een manier die gemakkelijk te onderhouden is.

Bureaulade Organizer

Productafbeelding van de set van 24 in elkaar grijpende Desk Lade Organizer Tray Dividers Plastic Ondiepe Smalle Laden Organisatoren Separatoren Opslag Bakken Container voor Keuken Badkamer Make-up Office Vanity Slaapkamer Dresser

Gebruik een bureaulade-organizer in uw laden om uw kleine items georganiseerd te houden. U kunt paperclips, post-it-notities en pennen opslaan zonder dat u zich zorgen hoeft te maken dat ze over de hele lade rollen.

Bureau Organizer

Productafbeelding van de Excello Global Products Rustic Wood Office Desk Organizer: bevat 6 compartimenten en 2 laden om bureauaccessoires, post, pennen, notitieblokken, mappen, potloden en kantoorbenodigdheden (donkerbruin) te organiseren

Gebruik een bureau-organizer op uw bureau om alles wat u nodig hebt georganiseerd en binnen handbereik te houden wanneer u ze nodig hebt. Je hebt een plek voor pennen, tape, post-it notities en paperclips etc.

Mason Jar Pen Houders

Gebruik geverfde mason jars om je pennen, scharen en andere items die je nodig hebt voor je werkruimte vast te houden. Je kunt de mason jars in verschillende kleuren schilderen om bij je thuiskantoor te passen, plus mason jars zijn er in verschillende maten, zodat je kunt mixen en matchen om de opstelling te maken die je nodig hebt.

Deze potten werken verbazingwekkend goed en voegen een rustieke uitstraling toe aan uw thuiskantoor.

Muffin Tin Lade Organizer

Gebruik een muffinblik in je bureaulades om je kleine accessoires georganiseerd te houden. U kunt paperclips, tapes, nietjesverwijderaars en meer opslaan.

Plastic houders voor benodigdheden

Productafbeelding van de mDesign small plastic office storage container bins met handgrepen voor organisatie in archiefkast, kastplank of bureaulades, organizer voor notities, pennen, potloden en nietjes - 2 stuks - Clear

Gebruik transparante plastic containers om uw kantoorbenodigdheden op te bergen. Dit is een van de beste manieren om de items georganiseerd te houden en te voorkomen dat ze verloren gaan in een lade. Je kunt ook grotere plastic bakken gebruiken om extra benodigdheden op te bergen die je niet op je bureau kunt bewaren.

Plastic containers hebben veel verschillende toepassingen in een thuiskantoor.

Tote Organizer

Voeg een tote organizer toe aan uw thuiskantoororganisatiesysteem. De tote organizer kan alles waar je geen ruimte voor hebt op je bureau houden. Het is ook handig als je graag in verschillende delen van je huis werkt.

Je kunt de tas pakken en naar je werk gaan in de keuken, een slaapkamer of de woonkamer.

Organizer voor papierlade

Productafbeelding van de SimpleHouseware 6 Trays Desk Document File Tray Organizer met Supplies Sliding Drawer, Zwart

Een ander item dat u nodig hebt voor uw bureau thuiskantoor is een organizer met een papieren lade. Papieren lade-organizers passen op uw bureau en helpen u bij het organiseren van alle papieren die u nodig hebt voor uw werk. Sommige trays worden zelfs geleverd met ruimte om potloden, pennen en nietmachines op te bergen.

Elk thuiskantoor heeft een papierlade-organizer nodig om alle papieren in uw kantoor georganiseerd te houden.

Documentlade

Plaats een documentlade op uw bureau. Dit zal niet alleen de verschillende documenten en papieren bevatten die u nodig hebt in uw thuiskantoor. U kunt ook pennen, potloden, scharen, rekenmachines en andere kleine voorwerpen die u nodig hebt in uw thuiskantoor opbergen.

Kleine metalen emmers

Productafbeelding van de TAKMA kleine metalen emmers met handvat - 6 pack 4,3 inch gekleurde gegalvaniseerde emmer voor kinderen, klaslokaal, ambachten en feest gunsten (4,3 'top, wit)

Gebruik kleine metalen emmers in uw thuiskantoor als een unieke manier om uw pennen, potloden en scharen te organiseren. U kunt de kleine metalen emmers ook gebruiken om andere items op te bergen, zoals paperclips, post-it-notities en indexkaarten. De metalen emmers zijn een ander handig hulpmiddel in een thuiskantoor.

Krijtbord labels

Productafbeelding van de krijtbordlabels, fashionclubs herbruikbare blackboardstickers voor de keuken, bijkeuken, Mason Jars, Wijnglazen 36PCS

Bekleed je bureau met krijtbordlabels. De labels geven je een gebied om notities voor jezelf te schrijven zonder je zorgen te maken over het verliezen van post-it-notities. Vervolgens kunt u de krijtbordlabels wissen, zodat u ruimte hebt om een nieuwe set notities achter te laten.

Kruidenrek

Gebruik een kruidenrek om alle kleine items die u in uw thuiskantoor gebruikt te organiseren. Je kunt een kruidencontainer gebruiken voor spelden, een andere voor paperclips en een derde voor elastiekjes. Het gebruik is eindeloos.

Draai gewoon aan het rek totdat je het item vindt dat je nodig hebt.

Commandocentra

Veel thuiskantoren zullen baat hebben bij een commandocentrum op kantoor. Dit is een plek om e-mail op te slaan, een agenda bij te houden en uw takenlijsten voor de week te organiseren.

Command Center-muur

Gebruik een muur in uw thuiskantoor om het perfecte commandocentrum voor uw gezin te creëren. U kunt een agenda ophangen, een schoolbord toevoegen en een plaats voor inkomende e-mail opnemen. Het commandocentrum helpt iedereen op de hoogte te houden van wat er op de planning staat, zodat niemand een belangrijke datum mist.

Poststation

Stel een poststation in uw thuiskantoor in. Dit is een geweldige plek om inkomende post te bewaren. Bewaar één mandje voor inkomende post en het andere mandje voor uitgaande post.

Het is ook de perfecte plek om sets sleutels te bewaren. Op deze manier hoeft u ze niet de hele tijd bij u te dragen, maar kunt u toch snel uw sleutels vinden zonder dat u door het hele huis hoeft te zoeken.

Een kalender aan de muur

Productafbeelding van de X Large Dry Erase Wall Calendar - 24 'x 36' Premium Giant Oversized Ongedateerde Erasable Deadline Task Calendar voor 2023 - Jumbo Monthly Task Organizer Planner voor thuis, zakelijk en in slaapzalen

Hang een grote kalender aan de muur van je thuiskantoor. Het helpt u bij het bijhouden van de afspraken van uw gezin en geeft u voldoende ruimte om deadlines en vervaldatums bij te houden. Zorg ervoor dat je feestdagen, verjaardagen en jubilea doorloopt en markeert, zodat je niet verrast wordt wanneer een belangrijke datum voorbij komt.

Jaarkalender aan de muur

Productafbeelding van de grote droge wismuurkalender - 48 'x 74' - Ongedateerde lege 2023 herbruikbare jaarkalender - gigantische whiteboard jaarposter - gelamineerde kantoor Jumbo 12-maandenkalender

Je hoeft geen maandkalender aan je muur te hangen. Probeer in plaats daarvan een jaarkalender op te hangen die het hele jaar in één grote spread weergeeft. U kunt al uw belangrijke persoonlijke en zakelijke datums bijhouden. Daarnaast kun je eenvoudig vakantiedagen plannen rondom je werk en persoonlijke evenementen.

Memobord

Productafbeelding van de Amazon Basics Magnetic Dry-Erase Board, Combo Board, Plastic / Aluminium Frame, 17 'x 23'

Elk thuiskantoor heeft een memobord nodig. Dit is een bord waar je notities kunt achterlaten voor familieleden, een takenlijstje kunt vastzetten of een boodschappenlijstje kunt achterlaten. Een memobord is een noodzakelijk hulpmiddel voor elke thuiskantoorruimte, zodat u uw gezin georganiseerd kunt houden.

Als je kunt, zoek dan een memobord dat deels kurkbord en deels whiteboard is. Het maakt het leven veel eenvoudiger omdat je een snel bericht kunt schrijven of een notitie op het bord kunt pinnen.

Rustiek Cabinet Command Center

Productafbeelding van de Excello Global Products Houten rustiek magnetisch krijtbord: 12 'x 17' aan de muur gemonteerde ingang kast inclusief kurkbord en uitwisbare krijtbord organizer displayplank en sleutelhaken (wit)

Voeg een rustiek commandocentrum voor kasten toe aan uw thuiskantoor. Het commandocentrum geeft u een plek om notities vast te pinnen en krijtberichten achter te laten voor verschillende leden van uw gezin. Bovendien kan het worden gesloten, zodat u niet eindigt met een rommelige look in uw thuiskantoor.

Decoratief prikbord

Productafbeelding van de Craig Frames Decoratieve Cork Bulletin Board, 18.5x23 Inch, Gold Frame met Fleur de Lis Patroon

In plaats van een gewoon kurkbord aan uw thuiskantoor toe te voegen, voegt u een decoratief prikbord toe. Je kunt papieren en memo’s op het bord spelden, maar het decoratieve accent ziet er netjes en aangenaam uit in je kantoor. Het decoratieve prikbord zal u inspireren terwijl u werkt.

Kurkbord van vloer tot plafond

Voeg een grote kurkplaat toe aan uw thuiskantoor. Het bevat posters, papieren en memo’s in overvloed, zodat u op het goede spoor kunt blijven met alles wat op de agenda van uw gezin staat. Bovendien geeft het uw thuiskantoor een unieke en functionele uitstraling.

Pegboard

Een pegboard dat boven je bureau hangt, is een geweldige aanvulling op je thuiskantoor. U kunt kleine manden en emmers plaatsen om potloden en pennen in op te bergen. U kunt het pegboard ook gebruiken om een agenda en e-mailsysteem op te hangen om een commandocentrum voor uw thuiskantoor te maken.

Een klein pegboard is een handige aanvulling op een thuiskantoor.

Pegboard Muur

Bedek een muur met een pegboard om jezelf voldoende ruimte te geven om de containers op te hangen die je nodig hebt om je thuiskantoor georganiseerd te houden. Het geeft je een plek om een heel organisatiesysteem op te zetten dat voor jou werkt. En als het leven verandert, kan een pegboard eenvoudig worden gewijzigd om een nieuw aangepast systeem te creëren.

Organisatie van thuiskantoorapparatuur

Thuiskantoren worden geleverd met nogal wat apparatuur die u georganiseerd moet houden. U kunt nutskarren, planken en andere meubels gebruiken om u te helpen uw apparatuur en benodigdheden georganiseerd te houden.

Printer Utility Winkelwagen

Plaats uw printer op een hulpprogrammakarretje. Het winkelwagentje kan worden verplaatst naar waar u werkt, zodat u de pagina’s gemakkelijk kunt pakken terwijl ze worden afgedrukt. Het is ook een geweldige manier om alle inkt en papier georganiseerd en dicht bij de printer te houden. Zo heb je alles wat je nodig hebt binnen handbereik wanneer je een document moet afdrukken.

Tech Accessoire Organisatie

Gebruik kleine plastic bakken en containers om uw technische accessoires georganiseerd te houden. Je kunt oordopjes, snoeren en andere items in kleine containers op je bureau plaatsen, zodat je kunt pakken wat je nodig hebt zonder eerst een groep snoeren te hoeven ontwarren.

Printer kabinet

Geef jezelf een kast om je printer en al zijn benodigdheden in op te bergen. De kast ziet er netjes en georganiseerd uit, zodat je geen rommelig uiterlijk hebt in je thuiskantoor. De printer is echter beschikbaar wanneer u deze nodig hebt, zodat u deze niet elke keer hoeft in te stellen wanneer u een document moet afdrukken.

Printerstation

Stel een printerstation samen voor al uw printerbehoeften. De printer kan bovenop een dressoir of een tafel komen. Leg lades onder de tafel als dat is wat je gebruikt.

Nu kunt u de laden vullen met alle inkt en papier die u nodig hebt voor uw afdrukbehoeften.

Rekken voor thuiskantoor

Elk thuiskantoor zou een set planken aan de kantoormuur moeten hebben. De planken bevatten boeken, tijdschriften en ordners om u georganiseerd te houden.

Rekken Unit

Installeer een stellingkast in uw thuiskantoor. De stellingkast geeft je voldoende opbergruimte voor op kantoor. U kunt het gebruiken om uw printer samen met verschillende benodigdheden, boeken en tijdschriften vast te houden.

Een stellingkast is altijd handig en nodig in een thuiskantoor.

Ladder Boekenplank

Een ladder boekenplank in uw kantoor is een unieke stellingkast die erg handig is. Het is geweldig voor het vasthouden van boeken en ordners. Daarnaast kun je mooie manden toevoegen om verschillende kantoorbenodigdheden in op te bergen. Vergeet niet om te overwegen om uw kantoorapparatuur ook op de ladder boekenplank te houden.

Bed Latten

Installeer bedlatten langs de muur van uw thuiskantoor. Voeg vervolgens haken toe aan de bedlatten. Deze haken worden gebruikt om emmers, manden, lampen, sleutels en andere items aan op te hangen, zodat u uw kantoor op een unieke manier georganiseerd kunt houden.

Kleine planken in de hoek

Voeg een kleine stellingkast toe aan de hoek of het hoekje van uw kantoor. De stellingkast zal uit de weg zijn en zal gebruik maken van de ongebruikte ruimte. U kunt boeken, ordners en kantoorapparatuur op de planken bewaren.

Ingebouwde kantoorkasten

Bouw zelf kantoorkasten en planken op maat. U kunt al uw kantoorbehoeften opslaan in de kasten of in de schappen. Bovendien kunt u de kasten en planken aanpassen aan de ruimte in uw kantoor en aan de behoeften van uw gezin voldoen (3).

Ideeën voor thuiskantooropslag

Manden

Gebruik manden in de schappen om uw benodigdheden georganiseerd te houden in uw thuiskantoor. Als u een bijpassende set manden kiest, ziet uw kantoor er geweldig uit terwijl u alles opbergtje hebt op open planken nodig. Maak je geen zorgen over het gebruik van rieten manden, plastic manden zullen net zo goed werken.

Etiket

Label al uw containers zodat u weet wat er in elke container in uw kantoor zit. U kunt een labelmaker gebruiken om de labels te maken of gewoon masking tape en een permanente marker gebruiken. De manier waarop je het label maakt, is niet zo belangrijk als het kunnen vinden van wat je nodig hebt wanneer je het item nodig hebt.

Container archiveren

Bewaar een archiefcontainer om al uw bestanden op te slaan. U kunt alles gebruiken, van een grote kast tot een kleine plastic container of zelfs een rieten mand, afhankelijk van uw behoeften. De archiefcontainer kan worden gebruikt om oude documenten te archiveren of werkdocumenten bij de hand te houden.

Kleur code

Wees niet bang om uw thuiskantoor een kleurcode te geven, vooral als u vanuit huis werkt. Hierdoor weet u direct of een item voor thuis of op het werk is. Kleurcodering van uw werkruimte stelt u in staat om uw tijd efficiënter te gebruiken.

Leven Binder

Bewaar een levensmap in uw thuiskantoor die u eenvoudig kunt pakken en waarmee u in geval van nood kunt rennen. De ordner moet alle documentatie of records bevatten die u nodig heeft, zoals verzekeringsinformatie, geboorte- en huwelijksakten en medische informatie.

DIY Vijlkist

Bouw zelf een archiefkist voor je thuiskantoor. Het geeft u de ruimte die u nodig hebt om uw bestanden op te slaan en ziet er ook prachtig uit als het in uw kantoor zit. Bovendien kunt u het als een bank bouwen, zodat eventuele bezoekers een plek hebben om te zitten (4).

Hangende Schoen Organizer

Een ander idee is om een hangschoenorganisator te gebruiken om uw thuiskantoorbenodigdheden te organiseren. Elk van de zakken kan worden gebruikt om een ander type item op te bergen. Transparante schoen organizers zijn geweldig, zodat je kunt zien wat erin zit.

Ringbanden

Gebruik ringbanden om alle papieren en documenten te ordenen die u nodig hebt in uw thuiskantoor. U kunt één map gebruiken om de informatie op te slaan die u in een noodgeval moet pakken, een andere voor schoolinformatie, een derde voor recepten en een vierde voor werkinformatie. De ordners slaan de informatie netjes op en zien er geweldig uit wanneer ze op een plank worden bewaard.

Feedback: Was dit artikel nuttig?


Bedankt voor uw feedback!
Bedankt voor uw feedback!
Wat vond je leuk?






Wat ging er mis?






Lees ook:   hoe vloerkleed schoonmaken